måndag 2 mars 2009

Ett steg i rätt riktning :)









Så till dagens viktigaste händelse.
Pamparapam (fanfar)!!
Visst har jag fått sms från K (uppfödaren) idag, och visst är det så att det finns små livstecken som tyder på kommande valpar. Ultraljudet gick tydligen ganska snabbt. Man ska visst vara extra varsam med undersökningar och ultraljud då fosterblåsorna är ganska ömtåliga. Tänk va jag lär mig mycket med tiden. De såg fem blåsor så det bådar gott tycker jag. Visst måste sannorlikheten vara ganska stor att det blir en tik om det blir fem valpar (intalar mig)

Det bästa av allt är att tiden går så fort. Det är ju inte ens två veckor tills vi ska åka och hälsa på K och hennes familj. Ska bli så skoj att få träffa dem och hundarna. Och rusar tiden i samma fart som den gör nu så går det ju jättesnabbt till nästa milstolpe, valpningen. Och sen, när jag vet. Åhhh så skoj, hoppas hoppas hoppas att det blir en liten tik till mig.

Jag har fått lov att lägga ut en bild på den blivande mamman, lilla L
Håll till godo och hoppas ni njuter lika mycket som jag av att se henne :)

7 kommentarer:

Bente sa...

Gläds verkligen med dig Blenda! Både vad gäller nykomlingar och hund-fosterblåsor!
Kram!

blenda sa...

Åh tack Bente, vad glad jag blir.

Koola Viola sa...

Det ska bli så spännande, jag håller fingrar och tummar och tår för att allt kommer gå bra (och att tiden kommer trilla iväg snabbt) så du snart kan hämta dig en liten tikvalp :o)

Karin sa...

Jag måste erkänna en sak....:) I gårkväll hjälpte grabben mej att få in alla tel.nr i SMSet som skulle ut till alla vetgiriga! Ödmjuk som man är hade jag ett positivt o ett negativt SMS att skicka iväg! Allt för att fort få ut nyheten så gissa om jag försiktigt knappade mej fram så att inte fel SMS for iväg till allihop. Haha jag tror vi triggar varandra ganska bra :) så ett förslag är att vi rättar till örngottet o drar täcket över huvudet o sover i 14 dar så ses vi utvilade o goa! Vill du ha ny nedräkning så är hon i dag på dygn 26.

blenda sa...

Viola: Ja du vet ju om att även du kommer ha nytta och glädje av vovsingen. Jag kommer nämligen dra med dig ut på diverse långa skogspromenader framöver sen.

blenda sa...

Karin: Jag går gärna med på det där med 14 dagar. Frågan är hur många som vill vara i närheten av mig sen. Jag som inte ens kan ligga kvar en halvtimma när jag har sovmorgon nån gång ibland.
Ska självklart fixa till en nedräkning...... om jag kommer ihåg hur man gör ;)
Kram

Karin sa...

Jag vet, har samma problem med att ligga kvar i sängen så vi får nog strunta i det :) Så ett tillägg...vetr. kollade bara på den ena sidan av buken så det ligger förhoppningsvis på den andra sidan oxå! Det kan bli ett gott gäng som pluppar ut framöver :)