fredag 20 mars 2009

Mitt symöte

Veckans symöte hos ingen mindre än mig själv är avslutat och går till historien som en mycket trevlig tillställning då vintern går mot vår. Jag satte fart redan klockan halv sju på morgonen och vid nio var det mesta färdigt. I matväg alltså. Huset såg ut som hej kom och hjälp mig, men efter en stunds donande av mig och maken så var allt klart. In i minsta detalj (finns nån som har hakat upp sig på att jag tänder ljus i badrummet ;)

Jag och lilltjejen åkte på eftermiddagen ner till den lilla staden för att gå på begravning, något jag inte har mycket erfarenheter av. Har endast varit på begravning en gång tidigare. Men den stunden igår var mycket fin och väldigt lugn. Solen lyste genom molnen och det blev många fina minnen att ta med sig mitt i allt det sorgliga.

När sytanterna senare på kvällen kom lunkande längs vår grusväg i mörkret blev jag riktigt glad. Inte en endaste liten tant som körde bil. Vet inte vad det kan betyda med närmare eftertanke. Kanske att vår lilla grusväg är under all kritik och att de är rädda om sina bilar, kanske de hade svårt att komma fram till vem som skulle köra. Eller var det bara så att de fått nys om min nyinköpta bag in box från dagen innan och att de absolut inte ville gå miste om ett glas rött till middagen. Tja så måste det ha varit. Vilka goa tanter alltså.

Av någon anledning hade jag fullt upp att styra med i köket. Och ännu en gång blev det här med fotografering lidande. Jag som skulle ta kort på min Mexicoskål jag fått av B och C. Den är så tjusig att jag nästan får tuppaskinn (gåshud, ståpäls). Så fin är den faktiskt.
Jag gjorde en rejäl sallad i den och det hade varit på sin plats med en kameras blixt där. Men man kan ju inte ha huvudet med sig jämt. Men kanske nån gång :)

På tal om sytanterna så var de för roliga. En hade pannlampa, en hade reflexväst och en hade en gammal cykel. Vad de andra hade har jag ingen aning om, men jag hoppas de kom helskinnade hem hela bunten.
Ska tillägga att jag överhuvud taget inte hade framme min lilla möss stickning under gårdagskvällen. Funderar på att köra ner och lämna den till granne S, det verkar gå lite snabbare att bli färdig om man gör så.

Inga kommentarer: