onsdag 18 mars 2009

Ett möte till handlingarna


Då har jag återigen varit med när alla i personalgruppen lägger flexschema. Jag säger bara, helt otroligt!!!
Jag kan inte förstå hur något så svårt kan gå så lätt. Sex personer lägger upp sina önskescheman för sex veckors tid. Vi börjar sedan med att bestämma vilka helger vi ska jobba varpå vi efter det går på alla vardagar. Flexibla gänget borde vi kallas, för jösses va det går undan. Själv sitter jag och bläddrar i min ganska rejäla almanacka både avigt och rätt för att hänga med i tempot. Gång på gång inser jag att jag inte hinner få upp rätt veckosida förrän passen som disskuterades redan har löst sig. Jag fnissade och kämpade på och när allt var klart hade jag hamnat nio timmar plus. Inte illa alls med tanke på att jag förra perioden låg minus 20 timmar efter schemaläggningen.

Dessa 20 timmar jobbade jag ifatt de första tre veckorna, inte undra på att man är trött ibland :)
Jag valde idag att direkt plocka bort en dag, perfekt tyckte jag och det tyckte tjejen som fick min dag också.
Förutom att mina arbetskamrater är hejare på att lägga flexschema. De är helt otroliga på att fika också. Alla (utom den nya tjejen) är riktiga fikagalningar. Så fort man bara nämner ordet fika så lyser det i ögonen på dem allihop. Det är så skoj att ha med sig kakor, pajer och andra godsaker till dem. De beter sig nämligen lite som barnen på julafton, och de ljublar om man lämnar kvar resterna (de få som blir) till dem som jobbar kvällen. Nackdelen med det hela är att jag själv också mumsar i mig av div. farligheter.

Inga kommentarer: