tisdag 24 mars 2009

En sockerbagare.......


Jippi, grannen har skickat mig ytterligare en bild. Å hu va jag känner igen mig, det är liksom mig hon har beskrivit med sin teckning. Är väl förmodligen så hon ser på mig.

Helgen som kommer jobbar jag fre, lör och sön kväll. Och om någon missat det så fyller ju min kära make år på söndag. Och maken är som många redan vet vansinnigt förtjust i födelsedagar, presenter och kalas. I förrgår började han prata lite om hur vi ska gå till väga för att fira hans "stora" dag. Med pompa och ståt, tårta och paket...... om han fått bestämma. Lite jobbigt med kalas om jag är på jobbet bara.

Istället kom jag med den smått fantastiska idén att bjuda hem släkten på lite senfrukost klockan halv tio. Det är ju en tid då många inte har så mycket för sig just på en söndag. Visst kan det finnas bingopromenader och så, men sånt är kanske inte så viktigt om man istället kan gå bort och få sig lite godsaker.

Bara att planera in för lite kak- och tårtbakande till helgen och sen göra dagen till ett ljust minne för maken. Och presenten är redan fix och färdig :)
Gissa om han är nyfiken, hi hi

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Japp, det är så jag ser på dej ;o)