onsdag 4 mars 2009

Hemma igen


Nu är min bror hemma igen. Han säger att resan var helt fantastisk och är ganska nöjd över diverse fotbollsmatcher de hann se live. Till helgen ska jag få äran att kleta vax i hans nygjorda dreadlocks, vet i sjutton hur det ska gå men har han förtroende för mig vad gäller det så ställer jag väl upp.

Jag ska själv till frissan på fredag så jag tänkte be henne om lite tips om hur jag ska gå till väga. Fast vad kan hända egentligen, resultatet ska ju vara både flottigt, trassligt och tovigt. Hmm vore kanske smart att be granne B om lite hjälp. Hon kan ju det där med trassligt och tovigt i alla fall. Hon kanske går igång fullständigt när hon upptäcker någon som har mer trassel än vad hon påstår att hon själv har. Jag tycker hon har blankt och friskt hår. Men det är klart, tovorna sitter i underhåret, det har hon visat mig en gång. Som små gömda dreadlocks ungefär.

En fråga bara: Solglasögonen????

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Japp, jag kan ställa upp. Lätt som en plätt. Vet precis hur man gör. Och har grejorna för att fixa till det. Jag tar med mig lite trassel- och tov-medel. (En hink med vatten från vår brunn.)
;o)