fredag 20 mars 2009

Fredagslycka





















Tre bilder från den här dagen. En på min make då han i smyg gullar lite extra med våra höns....igen. Han tog en näve solrosfrö från vildfåglarnas fågelbord och kastade ut till hönsen. Det är min man det :)
Jag har äntligen kommit åt att ta en bild på en av de nya fina mexicanska skålarna jag fått. Så vackra.
Granne B överraskade mig totalt idag, då hon först skrev ett kryptiskt meddelande på min mobil. Hon gjorde mig nyfiken till tusen, men jag fick inget veta. Förrän jag kom hem vill säga. Då hade hon dagen till ära snickrat ihop ett snäckskalstråg till mig, ett sånt där man sätter på väggen, lyfter på ett lock och häller i skalen uppifrån. Hon är helt otrolig denna granne. Händig till tusen och en hejare på det mesta. Å fattar ni, den bara stod här hemma på trappan när jag kom hem, och bredvid stod en påse snäckskal. Det är så man blir varm inombords, på riktigt.
Jag har lovat henne att baka kakor och tårtor varenda gång de ska ha gäster framöver. Så härligt att kunna hjälpa varandra med sånt man är bra på.

Förresten så har jag det nästan för bra ibland. För igår ringde granne R på här hos oss, och med sig hade hon en stor kasse med potatis och en kasse med morötter. Allt sådant de odlat själva, hon och hennes man. Jag kan inte riktigt beskriva vilka guldkorn till grannar vi har i vår lilla by. Riktig bullerbykänsla faktiskt.

Nähä nu ska jag ner i tv- soffan och mysa med lilltjejen.

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Bus bus ;o)
*ser fram emot ananaspajer och kolatårtor*

Säg till om du vill ha en till ;o)