söndag 1 mars 2009

Nu är det nära

Imorgon bitti är det dags för ultraljudet. Klockan nio har de tid hos veterinären och kort därefter vet uppfödaren om och i så fall hur många valpar det väntas bli. Jag är så nervös nu men kan inte mer än att hålla tummarna. Det jobbiga är ju ifall det kanske "bara" är tre valpar, då ska jag gå och vara orolig i många många veckor över ifall det blir en tik eller inte. För vad gör jag om det bara är hanhundar som föds? Det är ju givetvis lika fantastiskt för uppfödaren, så länge alla är friska och sunda. Eller är det inte det kanske, nä inte riktigt lika fantastiskt. För då får de ju inte mig som valpköpare ;) och det vore väl synd?

Hur som helst så har jag lämnat mitt mobilnummer till uppfödaren. Jo enbart för att jag ska kunna få en direktrapport från rummet på djursjukhuset där hon ultraljudas. Visst hade jag väl kunnat vänta tills de kom hem och hann sätta sig vid datorn och mailat mig istället. Men sånt kan ju ta hur lång tid som helst och vad skulle jag i så fall sysselsätta mig med under de timmarna. Promenera själv i skogen kanske, nää fy. Mockat rent inne hos Hedemorahönsen (välbehövligt), men det hinner jag ju ändå. Nä ju tidigare jag får svaret desto bättre. Och det var faktiskt inte min idé utan uppfödarens, det där med direktrapport. Verkar nästan som om hon känner till mina svaga punkter.

Självklart återkommer jag med resultatet imorgon bitti. Tills dess, ha det gott!

3 kommentarer:

Karin sa...

:) Just det, snart vet vi! men....dom räknar inte hur många det blir bara kollar så att det finns småttingar. Mycket kan hända dom sista veckorna o då är det bra att inte ha ett antal. Så förhoppningsvis har vi fler nervkittlande veckor framför oss :) Tänk vad fint du kommer att ha det hos fjädrarna! Du! Mr P hälsar att han hoppas få träffa er så får ni träffa en kille i sina bästa år... SMS först sen utförligt mail :)

Bente sa...

Ja spänningen är ju minst lika oliiiiidlig här ju!! Hoppas, hoppas!! Knyter alla tummar som finns här.....knövlar ihop Atlas` tassar oxå ;-)

blenda sa...

Karin: Du ser, jag tänker och längtar mer än vad som är sunt. Det där att man skulle kunna se antalet valpar måste vara något jag drömt. Tänkte mig förmodligen tillbaks till de ultraljuden jag har gjort själv och där ser man ju hur många bebisar man har i magen :)
Klart vi vill träffa mr P, jag har absolut inget emot killar, men det räcker gott med en (maken) här hemma :)Och av bilderna att döma är han en urtjusig grabb.