fredag 13 februari 2009

Bilsnurr och bullbak



I förrgår var jag och lämnade lilltjejen på dagis på morgonen. Jag kom längs den lite mindre asfalterade vägen och skulle stanna vid stopplikten där den mindre vägen korsar den större riksvägen. I god tid började jag bromsa in då jag vet att det brukar vara halt där (många många lastbilar som kör där varje dag). På ett kort ögonblick hinner bilen snurra ett helt varv då jag trycker på bromsen. Jösses va läskigt detta var. Jag hann liksom inte reagera över huvud taget. Var lite som att åka karusell fast mycket otäckare. Otäckare i och med att jag var medveten om hur mycket bilar och lastbilar som kör där jämt och vad som kunde hänt om det kommit en bil eller så just då.

Jag måste faktiskt erkänna att jag blev lite skärrad efter snurren. Ingen direkt hög hastighet och jag skulle bromsa i god tid och ändå denna karusell. Men allt gick fint som väl var. Åkte direkt ner till granne B. Stannade en liten stund och fikade igen, men glömde i allt hönsprat att berätta om min snurr.

Igår valde jag att ha lilltjejen hemma från dagis, eftersom jag ändå inte började jobba förrän på eftermiddagen. Ville inte ut och köra i onödan. Istället satte jag igång att baka bullar. Jag har ju varit hemma hos grannen flera gånger nu och käkat bullar så jag tyckte allt att det var min tur att fixa fikat. Då ser jag på hennes blogg att det är precis det hon också har gjort. Antar att det inte bara är jag som mumsat på hennes goda bullar, men det är förmodligen bara jag som får lite dåligt samvete över det. Nu har jag i alla fall fyllt frysen igen så nästa gång tar jag med mig en påse eller bjuder över henne hit (låter enklare).

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Jag kommer ögonavips om du har bakat bullar. Dina är mycket godare än mina ;o)

blenda sa...

Jag tycker dina är godare, så det så.......;)