söndag 1 februari 2009

Upptäckt- svart hårstrå

Uwwwaaaa!!!
En fråga till alla er flickor, tjejer, kvinnor, damer, tanter eller vad ni nu kallar er. Har det börjat växa små svart hårstrå i era ansikten oxå?
Det har det nämligen på mig. Blä, inget kul alls.
Nu är det ju inte så att jag börjar se ut som en grottmänniska eller så, det är inte skägg jag menar. Inte de fjunen som befinner sig på min överläpp ibland heller, såna där fjun som vi tjejer kan reta oss på hos oss själva, nä inte dem.
Jag menar på hakan eller möjligen nedre delen av kinden. Jag har varit med om det ett fåtal gånger nu, men varje gång får jag nån sorts obehaglig känsla i kroppen. Ett enda litet svart hårstrå som hamnat så fel, var kommer de ifrån och varför?

Jag har minsann hört min svägerska nämna sina små svarta strå någongång, men vadå, hon är ju 17 år äldre än mig. Men det kanske var taskigt sagt, jag har ju nämligen inga bevis alls för att det skulle ha med åldern att göra. Fast jag har en svag aning om att svägerskan även har varit och ryckt något hårstrå på sin mormor någongång, och hon är ju snart 100 år. Och varför kommer då de här svarta stråna smygande på mig, jag är ju bara 33.

Kan det vara så att när de första gråa hårstråna kommer smygande på huvudet, så kryper det istället ut svarta på hakan? Så jäkla avigt det låter, hade väl varit bättre att färgen stannade där den hör hemma tycker jag. Eller är det så att det bara är jag i min ålder som upptäckt dessa strån? Denna hemska upplevelse startade hos mig för ungefär ett år sedan, och under det året så har jag säkert hittat....... fyra stycken. Hmmm det kanske inte låter så mycket, men det är det. Och läskigt är det också. Nästan så jag hoppas att varje kvinna i detta land har varit med om det. Att det är lika tabu att prata om det som att prata om ifall man har haft mask eller om sitt sexliv. Ja ungefär så tror jag det är. För det är väl inte bara mig det drabbat?

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

Näpp, inte ett endaste hårstrå på hakan. Och då är jag två år äldre än dej ;o)

*viskar* men jag har hittat ett grått hårstrå i mitt toviga hår *slut på visket*

Bente sa...

Nääädå, nädå....lugn bara....du e inte alls ensam........det har uppenbarat sig ett par stycken här också.
Men jag tror däremot inte det har med det gråa håret att göra....då skulle jag i så fall haft ett kolsvart helskägg vid det här laget. ;-)

Unknown sa...

Hallå där, nu råkar det vara så att jag under ett års tid återkommande får ett svart mutanthårstrå på min haka, inte ska du väl tro att det försvinner bara för att man drar väck det med pincett, närå det kommer tillbaka på samma ställe. Och jag är yngre än dig.
"Din nu 30-åriga arbetskamrat"

blenda sa...

Men Dorte då, du som är så ung. Välkommen hit förresten, men hur sjutton hittade du den här adressen om jag får fråga. Är det svägerskan som skvallrat eller??

Unknown sa...

Du hade skrivit den till någon på facebook tror jag. Så passade jag på att tjuvkika jag också.