torsdag 5 februari 2009

Torsdagskväll i staden

Ikväll känns huvudet om möjligt ännu mer igenkorkat av all information jag borde tagit till mig under de här dagarna. Men det är nästan lite hemskt. Känns inte som om jag fattar någonting alls. Inte ett dugg. Krångliga ord och kringelikrok språk för mina öron, det är vad det är. Men ändå är det så intressant. Konstigt med andra ord. Men förmodligen kommer även jag förstå alla dessa konstigheter när (om) jag tar mig igenom kursen.

Igår var jag ju hemma och träffade familjen igen. Jätteskönt! Men jisses så intensivt det var att komma hem till kvällskaoset. Trötta och hungriga barn, jag var trött och maken verkade faktiskt lite slö han oxå, även om han aldrig skulle erkänna det.

Det stora felet jag gjorde under min korta hemvistelse var att inte gå ut till fjädrarna. Jag kom hem på kvällen och åkte på morgonen. Alltså borde jag haft tid till att åtminstone gå ut och säga go natt eller go morgon till dem. Men det gjorde jag inte, räknade inga ägg eller kikade till den ruvande silkesmamman. Vet inte varför, men av någon anledning tog tröttheten över och jag gick och la mig ganska tidigt. När jag vaknade (innan mobilen ringde sin väckarsignal imorse) hade jag sällskap i sängen. Båda barnen låg nämligen där, men inte maken. Och ändå var det bara han som låg där igår kväll när jag somnade. De är nästan som vandrande pinnar på nätterna våra barn och oftast så byter vi platser med varandra under natten.

Ikväll har jag tagit mitt förnuft till fånga och beställt en del av alla de böcker vi måste läsa under utbildningen. Puh ni som sett mina bokrecenssioner förstår kanske hur lång tid det tar för mig att läsa ut en bok. Förresten tror jag inte att jag skrivit någon recenssion än, jag blir ju aldrig färdig. Och nu är det väl ett 20- tal böcker jag ska ta mig igenom. Och jag fattar verkligen inte hur. Åhhh jag vill också ha lätt för sånt. Suck!

Nu ska jag smaska i mig ytterligare några bitar ur den två dagar gamla godispåsen, borsta tänderna, skölja med munsköljmedlet och börja tänka på refrängen för ikväll. Imorgon är det både skola och jobb som väntar och då behövs lite energi kan jag tro.

1 kommentar:

Kalle sa...

Bara lugn, är det nån som fixar utbildningen så är det du, gumman.
Och du!!! Munsköljmedlet glömde du hemma........