lördag 21 februari 2009

Hundannons

Jag fick ett sms från min mamma idag på morgonen. I meddelandet kunde jag läsa följande text.
"Hej! Idag har de en brun flat hane på tio månader till salu i tidningen, pris 8000"
Så stod det, varken mer eller mindre. Kan det mån tro vara så att min mamma vet precis hur mycket jag längtar efter en hund? Japp så är det. Och kan det vara så att min mamma har uppmärksammat att jag drömt någon dröm om en brun flat någon natt? Japp så är det givetvis också. Men visst är det lite konstigt, för min mamma måste ha missat att det är en tik jag vill ha. Så är det nog. Eller har mitt beteende verkat så pass desperat att hon trodde att det kanske passade mig lika bra med en hane. Förmodligen.

Eftersom jag är på jobbet nu har jag inte hunnit spana in annonsen i tidningen. Egentligen behöver jag ju inte göra det heller då jag mer eller mindre vet varifrån jag (kanske) kommer köpa min valp. Men det skadar ju inte att titta, av nyfikenhet alltså.

Inga kommentarer: