måndag 2 februari 2009

Första dagen i skolbänken

Nu är första skoldagen avklarad och jag sitter i sängen hemma hos min bästa kompis föräldrar. Det var först meningen att jag skulle pendlat lite den här veckan. Men eftersom huset jag befinner mig i är sålt och kommer vara ut flyttat till nästa omgång jag ska vara i skolan så var det lika bra att passa på. Det kändes väldigt lyxigt att ha fem minuters bilväg "hem" istället för en timme genom skogen.

Skoldagen var väldigt....... mycket av det mesta. Mycket nya människor (brukar ta lite tid för mig att ta för mig i nya grupper). Mycket nya stora byggnader att ta sig igenom för att hitta rätt salar, mycket kö i lunchrestaurangen och nya rutiner. Och väldigt mycket böcker och kompendium att ta sig igenom. Under den här veckan kommer vi också att få gå på en hel del intressanta föreläsningar vilket är skojsigt. Idag startade kursen upp med en (för mig) otroligt tung föreläsning. Jag checkade av lite med de andra och många verkade lika frågande som mig. Som tur är så har mina vänner S och C precis gått den här utbildningen och de kunde lugnande berätta för mig att den här föreläsningen var tyngst och att det nu efter bara blir bättre och bättre. (Den var säkert bra, inte så jag menade. Men kanske lite väl svårfattad för mig)

Imorgon startar vi upp klockan nio igen och får då nöjet att höra ytterligare en föreläsare berätta. Min bästa väns pappa har ikväll försett mig med diverse bra- ha grejer. En mapp att stoppa viktiga papper i, ett linjerat A4- block, två blyertspennor och två bläckpennor. Han har jobbat på kontor i nästan hela sitt liv så han sparkade bakut då jag berättade att jag skulle till ICA och handla kollegieblock :)

Inga kommentarer: