torsdag 26 februari 2009




8 kommentarer:

Bente sa...

Förstår att du längtar! De ögonen fastnade!

Bente sa...

Hur går det förresten med fröknen på äggen?

blenda sa...

Bente: Igår hade några av hönapönans ägg rullat iväg från henne igen. Men jag petade under dem och boade om till henne. Nu på morgonen låg hon hur stilla som helst på dem. Men jisses så mager hon har blivit den stackarn, verkar inte äta något alls. På onsdag är det dags om allt funkar den här gången..

Karin sa...

Jaa du nu är det nära :) I går kräktes damen på morgonen så nu sitter nog fosterblåsorna där dom ska! Jag som är mycket kräsmagad på morgonen fick snällt ta upp spyan, hundmat blandat med harskit, nära att det blev ett uppkast till :( Alla tecken är goda tecken o på måndag har vi svaret på "papper". Ska kika om det ligger en bruning i magen, näää det går ju inte :)Ha en riktigt trevlig helg.

Bente sa...

Håller verkligen tummarna jättehårt! Kan man inte lyfta bort hon en liten stund ens så hon kan äta o så där? Måste ju veta tills jag står där själv.

blenda sa...

Hon har matskålen precis intill sig, och jag har sett henne äta. Men det lilla hon stoppar i sig förslår väl inte så mycket nu. Fick tips om att göda henne lite extra med korv och annan fet mat, så det ska jag testa nu i helgen.

blenda sa...

Karin: Tur att jag har gäster här i helgen och att det är fullt upp. Annars hade jag förmodligen mest sysselsatt mig med att hålla tummarna :)
Men jag gläds åt de tecken hon visat nu, härligt!

blenda sa...

Förresten, ni ser väl den enorma högen hår på golvet. Så blev det varje gång vi kammade vår hund när hon var i fällperioden. Hade man nog kunnat få ihop och stickat sig något fint....