tisdag 10 februari 2009

Väntan

Nu har jag återigen varit ute och kikat efter nykläckta kycklingar. Mamma silkeshöna är sur som citron och hugger mig så fort hon får en chans. Tog på mig extra tjocka vantar idag. Jag satt länge och lyssnade efter små pip, men hörde ingenting. Suck!

Nu börjar jag få lite dåligt samvete över att jag inte lyste äggen, borde jag nog gjort. Hua tänk om det inte blir något och den stackars silkesmamman fått ligga där i flera veckor i onödan. Och allt är mitt fel. Men hur var det nu det stod, tänk alltid positivt. Hmm ja just det, klart det blir kycklingar. Ska strax kila ut i kackelboa igen och spana, kanske lyfta lite på den arga hönan som så klart bara vill skydda sina ägg. Det kunde väl få bli en liten kyckling i alla fall, så hon får känna sig nöjd och glad efter allt liggande.

Å du Bente, jag återkommer :)

4 kommentarer:

Bente sa...

Oooooiiiiiii....det pirrar i magen! Kameran...kameran för guds skull....glöm inte kameran! Spelar absolut ingen roll vilken kvalitet det blir....bara man får en skymt av nåt :))

Koola Viola sa...

Men snart borde det ju höras pip ju... Nervöst! Fast här kläcktes ju kycklingarna ända till dag 23, och det är väl på onsdag hos dig? Vi håller tummarna! Det kommer säkert gå jättebra!

blenda sa...

Jag har varit ute nu och lyft upp henne nu. Jag blev helt paff. Det ligger ett litet ägg under henne nu. Vi som la dit sju stycken. Var tusan har hon gjort av de andra sex? Buffat undan dem under spån och hö eller har de gått upp i rök. Hu jag känner mig helt hemsk. Bara att hoppas på att det är en liten kyckling pyckling i det enda lilla ägget som finns kvar under henne. Fy vilken amatör man är.....snyft

Bente sa...

Ojojojdå....så det blev. Usch va jag tycker synd om dig nu!!
Brukar de göra så? Jag menar putta undan äggen?
Hoppas verkligen det blir något av det ena då!!
Kram!/Bente