måndag 9 februari 2009

Kycklingdags

Var nu på morgonen ute och kollade till silkeshönan som idag (om allt går bra) ska bli "mamma" till ett gäng Hedemorakycklingar. Sju ägg la vi under magen på henne och alla ligger kvar där vad jag vet. Nu hoppas vi på att det blir små dunbollar där framåt kvällen.

Planerna för dagen borde vara att börja läsa lite ur min studielitteratur, men nu är det så att jag väntat så otroligt länge på grannfikan med granne B. Först jobbade jag hur mycket som helst, sen låg hon i magsjuka och förra veckan var jag i skolan. Det är ju inte klokt, så här lång tid kan inte vara bra mellan fikaträffarna. Så idag blir det först fika, sen lunch och förhoppningsvis lite läsande efter. Och span på silkesmamman däremellan.

1 kommentar:

Bente sa...

Ooooiiiiiii....spännande! Hoppas ju såklart på kompletterande bilder här också ;-)