söndag 1 februari 2009

Snart har jag en egen "Atlas"

Efter att alla gästerna åkt hem hade jag två val till vad jag skulle göra. Nr 1- packa väskan med det jag behöver ha med mig till den större staden med den väntande högskolan i morgon. (borde jag valt)
Nr 2- sätta mig vid datorn och börja kolla igenom de kennlar jag är intresserad av..... igen! (borde jag inte valt)
Givetvis valde jag alternativ nr 2 och jag är fortfarande fast vid burken. Men jag har i alla fall kikat igenom flera hundhemsidor och även mailat för att boka in ett datum. Ett datum då jag ska ta med mig min familj och åka de dryga 30 milen för att träffa på just de här hundarna och dess ägare. Jag vet att det finns uppfödare på närmre håll, väldigt nära håll dessutom, men nä så lätt ska det inte vara.

Och i väntan på svar så måste ju datorn stå på och jag kolla den med jämna mellanrum.

Det trista är att jag fortfarande måste ta tag i nr 1 och packa min lilla väska inför skolan och mitt boende hos bästa vännens föräldrar. Ska snart göra det, snart....

"Atlas"!!!

2 kommentarer:

Bente sa...

Atlas la in en "specialare" till dig just......Lycka till i morrn....tufft att ge sig på studier o heltidsjobb samtidigt!

blenda sa...

Japp det kommer garanterat att bli tufft. Men jag har inställningen att fungerar det inte så hoppar jag av och väntar några år. Det är ju faktiskt inte värre än så. Och går allt kalasbra så är det bara en bonus.