tisdag 17 februari 2009

Värp här!



Har njutit av en utomhusdag idag, eller egentligen inte. Jag har ju mest varit ute i stallet, som för övrigt inte innehåller en enda häst, men ganska många fjädrar. Svärfar har hjälpt mig att hämta spån från sågverket i utkanten av den lilla staden. Det har blivit att vi hämtat spån där ungefär två gånger per år, och varje gång använder vi oss av svärfars lilla släpvagn som rymmer ungefär en skopa spån från sågverket. Låter kanske inte mycket, men skopan är ganska stor. Det komiska är att spånen måste blivit kolossalt dyr den senaste tiden. Priset vi betalar för vårt fullastade släp med spån har nämligen blivit dubbelt så dyrt på ett halvår. Jag har i och för sig hört att det blivit dyrt, men 100 % det är inte illa. Eller är det kanske deras fikakonsumtion som ökat samtidigt. Summan vi betalar för spånen går nämligen rakt ner i deras kaffekassa. Men sånt kanske man inte ska skriva om så här.

Hur som helst så har jag och stortjejen öst spån för glatta livet här idag. Jag har t.o.m lyckats spika upp lite nya sittpinnar till storfjädrarna, samt pyntat lite extra vid deras värprede så att de någon gång framöver kommer förstå vart de ska värpa :). Och nu när jag var ute hos dem så verkar de mycket nöjda med den lilla ommöbleringen, de trippade så lätt fram och tillbaks på pinnarna.

2 kommentarer:

Bente sa...

Pinnarna ser ut att passera inspektionen :-)

blenda sa...

Ha ha ja du skenet bedrar ;)
Tur att det inte syns hur många spikar som är nedböjda mot pinnarna. Men jag kämpade på rejält och fjädrarna var överförtjusta i varianten.