måndag 2 februari 2009

I väntan på parning

Förresten så fick jag mail från "min önskan om hund kennel uppfödare" idag. Tiken och matte hade åkt iväg dagen till ära då hon (tiken alltså) börjat löpa och skulle paras. Dock hade den trevliga lilla proceduren inte lyckats fullt så bra som de (och jag) hoppats på. Så någon parning blev det inte idag. Men klok som hon verkar denna uppfödare så gjorde hon det svåra som många hundägare säkert inte skulle klara av utan en bäck med tårar rinnande ner för kinden. Hon lämnade kvar hennne. Nu är det ju så (har jag listat ut) att de här två människorna känner varandra ganska bra sedan tidigare, och båda bedriver hundkennel. Och de tillhör båda varsen femtedel av intressanta kennlar i min sök- efter- lämplig- hund- flik på datorn. Så självklart kommer tiken ha det kanonbra tillsammans med den svarta hanen under morgondagen. (Hoppas nu bara de fattar vad vi alla väntar oss av dem också). Förmodligen så får jag ett nytt mail imorgon där jag kan läsa om det lyckats eller ej.

Med andra ord så kommer mina naglar bli ännu kortare under morgondagen då jag ska sitta och gnaga och fundera på om någon blivande hundspermie kommer vandra över till den bedårande hundflickan jag kikat så länge på, på internet. Och sedan börja gro och bli en helt fantastisk tik till just mig. Nu är jag förmodligen ute och svävar iväg i mina tankebanor igen. Det är ju inte alls säkert att det här är kenneln ämnad just för mig, jag har ju inte ens träffat varesig hundar, matten eller hussen i huset. Men som alla vet så kan ingen ta ifrån en ens drömmar. Så det så!!!

3 kommentarer:

Bente sa...

Håller fullkomligt med...så det så!! Spännande :-)

Karin sa...

Du är go du :) Mina naglar är slut o rastlöst har jag grejat med det mesta. Vi är fulla av tillfösikt så det ska säkert fixa sej. Fortsättning följer!
Ha det gott så kommer det säkert ett positivt mail i morrn.

blenda sa...

Bente!
Jag hade aldrig trott något annat. Klok som en bok.... det måste väl vara du det?

Karin!
Jag kan nästan tänka dig att dina naglar är kortare än mina. Jag har ju i alla fall haft skolan att tänka på under tiden. Ser fram emot fortsättningen :)