måndag 19 januari 2009

Diskmaskinen

Nu har jag varit ute och spanat in den platta silkeshönan för andra gången på två timmar. Och hör och häpna men hon ligger kvar på äggen. Bara att hoppas att hon fortsätter med det tills små kycklingar börjar pipa under henne. Jag får väl också be granne C om lite lyshjäp framöver.

Jag måste bara passa på att så här dagen efter den stora hönsträffen få höja min man i skyarna. Han sa själv att han inte ville delta i träffen, men han var titt som tätt i rummet där vi satt och flikade in med någon intelligent hönskunskap. Men det är inte därför han ska höjas, närå.
Min kära man tog hand om all disk igår kväll, och det var inte lite kan jag lova. Allt från tallrikar och kristallglas (som måste diskas för hand) till smutsiga gratängformar och grytor. Vilken klippa han var och är. När vi hade haft vår sista lilla konferens ute i hönshuset och jag kom tillbaks in, så fanns det inte så mycket som en tesked kvar att diska. Vilken klippa!!

Nu gäller det bara för mig att gottgöra honom på något sätt, men å andra sidans så lagar jag ju mat i stort sätt varje dag så det är nog lugnt. Go är han i alla fall

1 kommentar:

Kalle sa...

Så lite så.
Jag kan kanske få vara med i er hönsgrupp, som diskare???