söndag 25 januari 2009

Söndag

Jag går mer eller mindre som en zombie ikväll. Jag jobbar sedan tidig förmiddag men är inte riktigt på alerten. En liten löjlig känsla av halsont har kommit krypande, men den är inte alls välkommen. Har inte tid med det om jag kollar kalendern kommande vecka. Den är fulltecknad och det ryms inte en massa sånt trams nu. Så bort med såna tankar omedel bums.

Om en vecka ska jag börja skolan, hua meja vad tiden fram tills dess gick snabbt. Jag har inte bestämt än om jag ska sova på studieorten under veckan eller om jag ska pendla. Så klart vill jag inte sova borta hela veckan utan någon hemfärd måste det bli. Men väljer jag att pendla så kommer jag hem lagom tills barnen ska varva ner och krypa i säng, vilket inte känns så bra. Och om det blir pendling så har jag ju två alternativ, åka tåg eller köra bil. Ja det tåls att tänka på. Men det behöver jag ju inte fundera på nu, det är ju flera dagar kvar dit.

Men ska jag vara riktigt ärlig så har inte min studielust vaknat till liv än. Jag trodde nog att den skulle ha visat sig vid det här laget, men det har inte funnits utrymme. Men det blir säkert så att efter en vecka i skolan så har tröttheten vänt och jag har hur mycket energi som helst, hoppas hoppas!

Idag har min lilltjej varit på sitt alldeles första barnkalas. Ja i alla fall det första "lämnas själv barnkalaset". Maken var och lämnade henne och hon skulle kalasa tillsammans med tre grabbar från dagis. De hade mumsat korv med bröd och sedan marängsuisse och som slutkläm fått fiskat i fiskedamm. Enligt maken var det en nöjd tjej han fick med sig hem. Och vipps så har hon också gått och blivit stor. Bara att inse faktum, det behövs en ny liten i familjen nu. Ja en valp alltså :)

Inga kommentarer: