onsdag 21 januari 2009

Hundvakteriet har börjat


Idag är då dagen då jag fått hämta hem min lånehund för ett par dagar. Ägarna befinner sig i huvudstaden och har lämnat över ansvaret till mig och min familj. Jag hämtade henne på ägarnas kontor där hon under eftermiddagen mest befunnit sig på dörrmattan med en något butter min och med en djup suck ibland. Husse i huset tror förstås att hon är urless för att de åkt iväg, men jag vet sanningen. Hon visste att jag skulle komma och hämta henne under dagen, men började känna sig trött på all längtan och väntan efter mig. När jag väl kom dit mötte mig en överlycklig svart hund, med viftande svans och en tunga som överöste mig med pussar. En glad hund helt enkelt, och inte den minsta saknad efter sin retfulle husse.

Imorgon ska jag vara ledig från mitt jobb för att ägna dagen åt hunden, grannen och dottern. En riktigt härlig dag kan jag tro. En lagom promenad till granne B för att fika lite, en hund vid min sida och en bekväm dotter i sulkyn (som hon egentligen är för stor för).

Nu ska jag kila ner och ta mig en kopp te. Har just varit på ett intensivt föräldrarmöte i skolan och känner mig lite sömnig. Lika bra att lägga sig i tid så jag hinner med allt skoj i morgon.

1 kommentar:

Bente sa...

Vilken sköning...posera kan hon också....;-)