tisdag 20 januari 2009

Dotterns kommentar


Måste bara berätta vad lilltjejen sa då hon skulle gå och lägga sig och jag bad henne tända sin fönsterlampa.
- Nä, mamma. Jag får ju inte tända den lampan för dig. Då kan jag få strömavbrott i fingrarna och då kan man bli sjuk!

Stackars unge vad jag skrämt upp henne. Det var så att under julmånaden hade hon ett jättestort belysnings hjärta hängande i sitt fönster. Och till detta hjärta fanns ingen strömbrytare, utan man var tvungen att dra ur kontakten varje kväll, något jag inte ville att hon skulle göra själv. Snacka om att hon tog det till sig. Och inte vill ju jag att hon ska få strömavbrott och bli sjuk stackarn.

Förresten så försöker jag göra allt jag kan för att uppfostra mina tjejer på bästa sätt. Men den här lilla donnan hon retar mig flera gånger i veckan. Varför?
Jo för att jag inte kan böja min tunga. Fatta hur förnedrande det är, när tom min lilla treåring klarar det och det är lögn för mig. Det är något jag aldrig har kunnat, trots att jag vid flera tillfällen försökt stå framför spegeln och med handkraft böja tungsidorna uppåt åt vars ett håll. Men det är fullkomligt omöjligt. Tur att det inte har någon större betydelse i livet mer än viss form av förnedring.

2 kommentarer:

Bente sa...

Vilken underbar tjej...låt henne för bövelen inte få strömavbrott..*asgarv*....då kanske tungan krullar ihop sig totalt! :-)

Koola Viola sa...

*skrattar* Har du sett det här inlägget från Äleberg?
Då tänkte jag på dej ;o)

(http://storaaleberg.blogspot.com/2009/02/kan-du-rulla-tungan.html)