onsdag 14 januari 2009

Svintogranne vart tog du vägen?

Nu sitter jag här hemma med mitt silkeslena hår på axlarna...........äh det var väl att ta i. Men det är i alla fall inte lika tovigt som grannens. För jag sköter mig på den fronten, använder urrensnings-schampo var tredje gång jag tvättar håret, kletar i MASSOR av balsam varje gång (det är inte alls jobbigt) och borstar håret morgon och kväll. Att borsta håret tar på sin höjd en minut per dag, det tror jag du har råd med grannen. Fast det är klart, då är ju mitt hår redan mjukjobbat sedan några år tillbaks så det är nog såklart lite mer tidskrävande för dig.

Å andra sidan så tror jag det var ganska klokt att klippa av ditt hår lite. Jag menar, ett långt hår som inte får se varesig sax eller kam mer än en gång om året kan ju inte mycket annat än att söka kärlek till sig själv. Kramas och flätas samman alltså. Men du ska va mäkta imponerad av kvalitén på ditt hår, så mörkt och så mycket glans. Konstigt att inte det osammarbetsvilliga vattnet i brunnen även tar bort glansen i ditt hår, men det är väl i håret envisheten sitter kanske :)

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Menar du att du borstar håret på en minut!?! *gapar av förvåning*

Här tar det liite längre tid. Åtminstone tjugo. Trettio om jag har otur. Och det kostar inte bara tid. Jag betalar i blod, svett och tårar också. Förstår du hur jag har det...?

Fy för bövelen vad orättvist.
;o)