fredag 2 januari 2009

Nu är de här

Nu har våra långväga gäster kommit och vi har redan hunnit med två måltider och en mättande fika. Jag fattar inte varför eller hur det kommer sig att vi alltid ska unna oss så mycket gott när vi träffas. Vi började dagen med lunch tillsammans, kasslersoppa med pasta- en klassiker som både barn och vuxna brukar gilla, så även den här gången. Till det hade jag ciabatta, en jättegod bake off variant från frysen. Framåt eftermiddagen gjorde jag en ananaspaj och serverade lite vaniljglass till, alla jublade och mumsade i sig som bara den. Ikväll fixade jag något som jag brukar kalla grekisk pytt i panna. Det är en allt i ett rätt, jättepraktiskt och gott. Klyftpotatis, stekt kycklingfilé med någon god krydda, röd lök, paprika, champinjoner, oliver och fetaost. Allt på en och samma plåt. Sen gjorde jag en sås med avocado och sambal oelek i.

Nu ikväll väntar den traditionella paketleken, sedan lite texas holdem och förmodligen en massa godis och nötter, samt lite öl och vin. Trevligt trevligt

Inga kommentarer: