lördag 31 januari 2009

På en dators avstånd

Vilken konstig känsla. Jag har inte varit i närheten av en dator på flera dagar, varken på jobbet eller hemma. Jo i närheten kanske, men inte startat upp den och kollat över alla de sidor jag brukar vilja uppdatera mig med dagligen. En både skön men samtidigt läskig känsla.

Och anledningarna har varit många. Alldeles för mycket jobb och för lite sömn, inte mått riktigt bra, njutit av ledig tid med barnen och fixat för morgondagens kalas. Med andra ord fullt upp. Kvällens inlägg blir därför minimalt, men jag hoppas på att kunna kluttra ner lite dagsanteckningar på bloggen kommande vecka då skollivet börjar. Jag, tjejen från landet ska åka till staden och börja läsa på högskola. Visserligen på distans men jag måste ju dit och irra runt ett par veckor ibland ändå. Kommande veckas schema verkar ganska fulltecknat av föreläsningar, och jag är säker på att det blir väldigt intressant men lite ansträngande för lilla huvudet.

Sen måste jag med alla medel passa på att gratulera min kära granne tillika KOOLA VIOLA som vunnit utmärkelsen Årets blogg 2008. Gå för sjutton in och läs hennes intressanta vardagsbestyr som hon på ett utmärkt sätt kan få vem som helst att bli intresserad av.
Kram på dig kompis

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Tack gulledej för de orden och den kramen! Right back at ya :o)

Bente sa...

Ahhh...välkommen ner på skolbänken då :-) Har precis kommit igång igen jag med efter juluppehållet o lite allmän tröghet.....blir lite längre mellan inläggen för min del känns det som också.
Det kommer säkert gå bra...bara du kommer igång.....lycka till.....Atlas hälsar så här i dag istället för den vanliga vägen ;-)