torsdag 15 januari 2009

Zzzzz


Jag kan inte minnas när jag var så här trött sist, eller kan jag kanske det. Jo det kan jag nog förresten. Strunt samma. Jag är hur eller hur hutlöst trött. Jag klarar liksom inte av det aktiva liv som flertalet människor verkar leva, jag vill ha lugn och ro och kunna koppla av lite här ute på landet där jag bor. Istället känns det som om jag jobbar precis hela tiden, varje dag i ur och skur.

Det gör jag ju såklart inte, men nästan. Fråga min granne B om ni inte tror mig. Nästa vecka jobbar jag alla dagar utom fredag, men vad hände då. Jo, jag fick idag veta att jag ska på möte ett par timmar på just den dagen, suck. Fast mötet i sig ska bli jättekul och mycket intressant, men nu kommer jag helt plötsligt få jobba elva dagar i rad.......och det är ju inte så bra. Och inte lagligt heller enligt min arbetsgivare, kommunen. Men nu ska jag inte gnälla mer om det, utan bara konstatera att min tid till att blogga och pyssla med hönsen är minimal just nu. Tur att man kan drömma om hund och längta efter sin familj lite samtidigt som man jobbar.

På lördag kommer det en tjej/dam/kvinna till mig och ska hämta lite Hedemoraägg, spännande tycker jag. Men jag är jättenervös. Tänk om hon kör alla milen hit till mig och inte får med sig ett enda befruktat ägg hem. Hu så pinsamt, jag som vill göra henne nöjd, glad och lycklig med resultatet av äggen. I de andra hönsgrupperna jag har gör inte tupparna annat än att humpar hönorna för tillfället. De stackars hönorna har inte en chans utan blir överfallna var de än befinner sig. Till och med min stora Brahmatupp har fattat galoppen trots att han inte verkar ha riktigt koll på hela sin kropp än. Men han kämpar på och verkar trivas med vad han håller på med. Men mina Hedemora är jag inte helt säker på. Visst jag har i smyg både sett och hört humpelibumpning där innifrån, men är jag i närheten verkar de så pryda och ordentliga och vill inte alls göra det inför allmän beskådning. Nåväl, jag håller tummarna för att hon får med sig befruktade ägg hem och att det blir en himla massa granna dunbollar av dem, och många hönor så klart.

3 kommentarer:

Bente sa...

Men ooohhh vilket foto! Kan jag spara ner det på min dator? Snääääälla??

blenda sa...

Ha ha, det är väl klart du får.
Det är ju bara en massa höns för sjutton :)

Bente sa...

BARA??? Tur dom inte ser vad du skriver.....då skulle dom sluta humpa på direkten!
Tackar o bugar förresten....:-) Kramar!