tisdag 6 januari 2009

Jag vann


En sak till innan läggdags ikväll. Min käre vän herr H (som jag ibland kallar herr M har jag sett) har lagt ut en intern auktion bland sin släkt och sina vänner. Jag tror i och för sig att den mest är gjord för att reta mig men det erkänner han inte.

Hur som helst så handlar denna historia om att han och familjen under ett par dagar i januari behöver hundvakt. Jag älskar verkligen deras hund, en jaktlabrador, och det vet ju herr H om. Jag har sagt till honom flera gånger att jag gärna ställer upp som hundvakt och just därför vill han nu på detta vis verka lite svårflirtad. Han vill få mig att tro att alla han känner är precis lika angelägna som jag när det gäller att få vara passare, men jag vet att så är inte fallet (inte riktigt i alla fall).

Men idag erkände han det för mig. Jag är den utvalda som ska få äran att vara hundvakt i flera dagar. Skoj skoj tycker jag

3 kommentarer:

Kalle sa...

VI, ska vara hundvakter, gumman
/maken

Skumme sa...

Åh vad roligt du ska ha! Jaktlabradorer är härliga hundar. Trevlig blogg förresten, hit kommer jag gärna igen!

blenda sa...

Välkommen välkommen och kul att du kikade in.