tisdag 27 januari 2009

Restfest från frysen



Igår gick jag och hade vårkänslor. I morse när jag skulle följa stortjejen ut till skolbussen så snöade det. Och faktiskt så låg det ett vitt litet puder på marken under förmiddagen. En halv millimeter eller så, men det var ju i alla fall vitt och ljust. Nu kan man nästan bara skymta lite vitt stänk, mer är det inte.

Maken var och hjälpte granne C och hennes man med deras dator igår kväll. Och hon hade dagen till ära börjat plocka ner julsakerna, redan!
Jag tror att hon hade det som mål, att vara klar med det tills min man skulle dit. Hade hon då inte behövt, det är ju länge kvar till påsk än.

Jag och lilltjejen har i alla fall haft lite ut med det sista juliga ur frysen- fika nu på förmiddagen. Det är ju så att jag gärna bakar mer än vad vi äter upp, och när jag var ute i den stora frysboxen i garaget idag så hittade jag flera påsar med lussekatter. Gyllengula och granna låg de där i sina påsar. Jag tänkte direkt på hönsen, men samtidigt gick en liten tanke till lilltjejen som jag vet älskar lussekatter. Så hon och jag fikade på kissarna, det låg sju stycken i varje påse. Hon och jag åt varsen och vipps så blev det fem över till fjädrarna. Inte utan att jag kan offra mig på en lussekatt då och då den kommande tiden om uträkningen fungerar lika bra som idag. Återigen blev alla glada och nöjda.

Måste bara lägga ut en bild på fyra av de ägg jag plockade hos fjädrarna idag. Jag gillar verkligen alla olika färger och ser fram emot att få Isbar- och Maranägg framöver.

Inga kommentarer: