söndag 25 januari 2009

Fjärde i fjärde......på skoj


Eftersom jag och min make använder oss av samma lager när det gäller fotografier så har jag inte varit med i utmaningen fjärde i fjärde. Så på eget initiativ och för att just den här lite grå söndagen ha något vettigt att skriva så lägger jag in min fjärde bild från den fjärde mappen på vår externa hårddisk. Bilden är visst tagen 2004-02-16 och kan ni tänka er, på min hund. En bild som saknar skärpa och stil ( oj det lät ju nästan som Michelangelo). Nästan så man skäms lite över hur suddig bilden är, men ska man ta den fjärde i fjärde så blir det så här. Här var Pepsi 4,5 år och i sitt livs högform.

Förresten så har jag nu fastnat för en handfull olika kennlar som jag ska beskåda lite närmre. Maken har ändrat strategi och verkar vara riktigt sugen han också. Så framåt våren/sommaren går nog årets dröm i uppfyllelse.

Jag har under den senaste veckan börjat spåna lite på hundnamn. Till min fasa har jag upptäckt hur oerhört kräsen jag är. Jag har ingen aning om varför, men av någon anledning så måste det tydligen vara ganska viktigt för mig vad hunden heter. Jag vill gärna att det ska vara lite annorlunda, men absolut inte krångligt. Och med annorlunda menar jag inte att det ska sticka ut och vara speciellt, nä det ska vara ett namn jag inte hört på flera andra hundar bara. Lite käckt så där. Jag har fastnat lite för olika varumärkesnamn och produktnamn. Favoritnamnet ett tag var ju såklart IKEA, men maken sparkade bakut. Förstår inte varför.

Finns det någon som har något bra förslag på tik- namn så lägg gärna in det som en kommentar. Jag har hittat en sida på flera flera hundra olika namn som jag ska gå igenom lite ingående framöver. Jag menar om det nu blir så att drömmen går i uppfyllelse, ja då måste man ju ligga steget före.

4 kommentarer:

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Jag tycker om namn som Nosa och Speja är fina.

Bente sa...

Det där är inte lätt inte....roligt, men inte lätt.
Kommer ihåg mina namnfunderingar för Atlas. Han hette "Arsenal" från början...men jag ville absolut inte nåt fotbollslags namn på honom! A skulle det börja på, det hade jag bestämt mig för redan innan, sen har mina hundar dubbelnamn, det ska bara VA så..;-)....efter mycket funderande så poppade Atlas upp i huvudet.....en liten stund senare kom också andra-namnet..: Agathon
Atlas Agathon (+ mitt efternamn såklart) blev det! Passar honom..(och mig) perfekt!
Atlas Agathon skickar ett namnförslag också....han tycker Tinka är ett fint tjejnamn, men det finns ju så många fina namn säger han....du hittar nog ett som passar dig så småningom.

blenda sa...

Cecilia
åh ja, de gillade jag oxå. Precis i min smak. Tack för tipset :)

blenda sa...

Atlas är kanon och passar alldeles utmärkt på din goding till hund. Men det visste du ju så klart redan