tisdag 6 januari 2009

Älskade årstider





















Jag har nu suttit här vid datorn en stund och kollat in lite kort igen. Utanför fönstret blåser det iskalla stormvindar (tycker jag i alla fall) och det är lite sådär läskigt och mörkt med vinande ljud. Och av någon anledning hamnar jag på sommarbilderna bland våra kort. Jag har alltså suttit och drömt mig bort mot sommaren trots att jag älskar både vintern, våren och hösten. Jag måste vara som gjord för att bo i Sverige, jag älskar årstiderna nästan jämt. I alla fall när det är vinter då det ska vara vinter och sommar när det ska vara sommar, då älskar jag Sverige.

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Men hjälp vad de är fina, dina gullflickor! Det är nästan så jag snor den nedre höst-bilden på dem i röda jackor och sparar på min dator så jag kan kika på dem ibland, när det går för många dagar mellan träffarna. :o)

blenda sa...

Ja gör det, jag vet att de saknar dig nu efter alla helger och allt. Men snart är det vardag (sjunger lite glatt :)

Bente sa...

Kan bara högljudt instämma!!