onsdag 7 januari 2009

Nu är glada julen slut slut slut...

Lika mycket som jag längtar efter julen varje år, lika skönt tycker jag det är när man "städar" bort den. Jag brukar nästan alltid vänta till tjugondedag knut innan allt pynt och plock åker ut, men i år var tålamodet inte långvarigt. Igår plockade jag ihop alla julsakerna och klädde av den stackars granen som jag aldrig gjorde mig vän med.

Jag vet att min granne C förmodligen gråter och sliter sitt hår när hon hör hur jag gör. Hon har nämligen lika svårt varje år att ta farväl av julgrejerna och skulle helst ha kvar granen till vårkanten om hon fick välja.

Barnen tar jag istället med på julgransraskning på rätt dag och då dansar vi runt den stora julgranen i det lilla samhället istället. Mycket bra tycker jag.

Hur som helst så måste det väl vara ett vårtecken att julen är över, dagarna är ljusare och vi befinner oss på rätt sida nyår?

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Jag städade också ut julen, trots makens protester, och det är såå sköönt nu :o)