söndag 11 januari 2009

E!

Förresten så fick jag ett sms igår av E, en fd arbetskamrat till mig. Detta var ett ganska kortfattat sms, men det innehöll så mycket. För det första så blev jag väldigt glad bara över att E tänkte på mig och skickade iväg det. För det andra så innehöll meddelandet text som gjorde mig väldigt glad och tacksam. Tacksam över att jag tidigare hade ett så bra jobb och att jag då fick ha E som jobbarkompis. Jag och E jobbade oftast våra helger ihop och båda två har en förkärlek till matlagning, så det finns många anledningar till att vi trivdes bra ihop på jobbet. Något som är ganska viktigt då man ska tillbringa 24 timmar tillsammans.

Sedan jag bytt jobb har jag haft fullt upp med allt det nya, och har då inte funderat så mycket på det gamla stället. Men det är faktiskt så att det finns två personer på den platsen som tankarna stannar vid ibland, varav E är den ena. E är både omtänksam, varm och har en förmåga att få människor att känna sig lugna och trygga. Och det är en god egenskap inom den yrkesgruppen vi jobbar i.

Inga kommentarer: