måndag 12 januari 2009

Telefonkö 39 minuter

Jag måste bara fråga- Ska det va så här?
Jag har under en veckas tid försökt ringa Försäkringskassan vid ett flertal tillfällen. Först svarar en mekanisk röst, sedan ska man knappra in en siffa, bli omkopplad, knappra in ytterligare en siffra, bli omkopplad igen, trycka in sitt personnummer för snabbare betjäning och sen.....
Ja då säger ytterligare en mekansisk röst att det är hög belastning hos FK, så försök att ring senare. Jag försöker tänka lite Pollack ibland och retar därför inte gärna upp mig på småsaker (som man väl får kalla det här). Men när jag försökt ringa FK på detta vis och samma procedur utspelar sig gång efter gång när som helst på dygnet så kom allt lite irritation smygande. Hmmm

Idag när jag fortsattte mina försök, knapprade, väntade, knapprade.... ja ni förstår va? Och det sedan svarar en mekansisk röst som säger att det är 39 minuters kötid och att jag befinner mig på plats 289 i kön. Jag bara gapade! Jag hade ingen möjlighet i världen att vänta 39 minuter för att få prata med någon på Försäkringskassan. Så istället för att brusa upp stack jag iväg på lite ärenden, och gjorde ett nytt försök att ringa en timma senare. Helt plötsligt var det "bara" 11 minuters kötid och jag var på 219 plats. Den ekvationen får jag inte riktigt ihop, men det kanske var många på luch första gången jag ringde, vad vet jag. Hur som helst så väntade jag snällt de 11 minuterna i kö och fick sedan hjälp med mina ärenden. Det tog en vecka, men nu är det fixat :)

Fast de är ju iklass med Telia för sjutton ;)

1 kommentar:

Bente sa...

Inte *asgarv*!...Det e ju inte klokt!