måndag 26 januari 2009

Våren i mina tankar













Det finns så många saker som får mig att längta till våren. För det första så är det givetvis vetskapen om att det kommer bli små söta dunbollar ute i kackelboa. Men det är med mig precis som med många andra, jag njuter av att se alla vårblommor. Krokus, blåsippor och vitsippor. Alla gör de mig så där oförklarligt varm inombords. Och när naturen börjar vakna till liv efter vintervilan. Gröna knoppar och fåglar som kvittrar..........och höns som värper utav bara den.

I den lilla blå fågelholken på lekstugan hoppas jag återigen på inneboende. Två år i rad har vi haft en liten fågelfamilj boende där, trots det minimala utrymmet.

Jag längtar efter att få besöka granne E och få vara med och klappa på lamm ungarna när de är små. Så ljuvligt söta, och en härlig känsla att ta med barnen dit.

Att hänga tvätten på tork ute är något alldeles speciellt. Jag är medveten om att jag nyser så in i vassen efter att lakanen har hängt ute, men det struntar jag i. Jag tycker det luktar så friskt och gott, så det längtar jag också efter.

Men snart är den här och jisses va jag ska njuta. Det lovar jag.

Inga kommentarer: