tisdag 23 december 2008

Go jul alla


Nu är julskinkan provsmakad och den verkade få högsta betyg av alla. Ris ala maltan tog nästan slut och barnen har varit så där overkligt tindrande och glada ikväll, och sams hela tiden. Det är allt något magiskt med jul, kan det vara så att Tomten har så stor inverkan på barnen att de blir så milda mot varandra?

Meningen var att vi skulle sitta och kika på uppesittarkvällen på tv.n allihop. Det gjorde vi några timmar tills barnen började gäspa alldeles för mycket och längtade till sängarna. Efter att ha bäddat ner dem och sagt gonatt så kommer den första ut och säger att hon är rädd. Sen dröjer det inte många sekunder innan stortjejen kommer ut hon också. De frågar mig lite snällt om jag kan sätta mig vid datorn en stund. Ikväll är det faktiskt en sån kväll då jag helst skulle slippa sitta just här. Jag vill sitta nere hos min man, mysa vid tv.n och spela lite bingolotto för en gångs skull. (men maken är måttligt irriterad där nere för att programmet bara kretsar kring familjen Scollin- Wahlgren)

Så snäll som jag är så sätter jag mig vid datorn en kort stund tills mina små goa tjejer somnat. Håller sen tummarna för att maken fortfarande är vaken, sannorlikheten är ganska stor att han har somnat i soffan. Trots att jag bara varit iväg i tio minuter finns ingen garanti för vaket sällskap vid tv.n.

Nu vill jag passa på att önska alla jag känner och inte känner
EN RIKTIGT GO JUL!
Stor kram från lilla mig till er alla

Inga kommentarer: