måndag 8 december 2008

Svarta klippet

Nu har jag äntligen fått lampor i vår utegran i trädgården. Jag köpte en slinga med massor av smålampor i, tycker det är så mysigt. Imorse kopplade maken in den och nu lyser det så fint, i och för sig två veckor för sent, men vad gör väl det.

Jag och barnen har idag varit och besökt vår vän J som för vår del bedriver Svarta klippet. En jättetrevlig frisersalong i lantlig miljö där det bjuds på både lunch och te med tårta till. Inte illa.
Lilltjejen var först ut att blir fin i håret. Jag lät henne spela spel på min mobil och hör och häpna, hon satt nästan stilla hela tiden, så när som på lite småryck och sparkar under skynket. Hon blev precis lika fin i håret som när J klippte henne förra gången.

Stortjejen har klippt av sitt långa hår i etapper. Ibörjan vägrade hon klippa mer än en halv millimeter då hon skulle ha det långt till vilket pris som helst. Men när hon väl fått av det första gången så har det bara blivit lättare och lättare.
Så i eftermiddag har jag suttit tillsammans med två riktiga godingar, båda blonda i kort uppklippt page. Jättefint. Vilken tur man har som är god vän med Svarta klippet.

2 kommentarer:

Göran sa...

Jag har också en privatfrisör och det är guld värt.
Han har 350 får och är en hejare på att klippa. Jag brukar se till att hälsa på när han är mitte uppe i fårklippningen och då kör han av min kaluffs på sisådär 54 sekunder. Jag lovar, där handlar det inte om att klippa millimeter för millimeter.
På köpet smörjer han in det som blir kvar med lusmedel.
Jag vet, det passar en fårskalle som mej. Nu fick jag säga det själv...

blenda sa...

Ha ha ja det var ju en intressant variant :)
Tror inte jag vågar mig på fårsaxen på barnen än, inte trimmer heller. Men man kanske ska testa det på sig själv, och 54 sek låter ju perfekt egentligen.