fredag 19 december 2008

Lyckat julgodis














Se och beskåda ! Julgodiset har äntligen lyckats och det blev tredje gången gillt. Men skam den som ger sig. Nu är jag väldigt glad att jag inte gav upp efter två misslyckade försök. Bilden till höger föreställer den enormt avancerade kolan jag försökte göra tre kvällar i rad. Nu är det bara att hoppas på att jag kommer ihåg exakt hur hård kulan skulle vara när man gör kulprovet. För mer perfekta än så här kan kolor knappast vara, det är ju så man börjar längta efter julen på riktigt nu.
Bilden till vänster visar de smarriga godiset "Rocky road", Leilas recept. Dessa kaloribomber är bara så goda, men mycket mäktiga som väl är. Enligt receptet så skulle det bli tolv bitar. Men jösses, skulle man äta en sån tolvbitars bit så skulle man både må illa och hålla sig mätt resten av julhelgen. Jag delade upp dem i mindre bitar, så de blev precis lagom stora att avnjuta till kaffet (eller te), och man kan tom ta två stycken om man är sugen. De var dock inte så lätta att fotografera eftersom jag ville låta dem ligga kvar i burken.

Inga kommentarer: