lördag 6 december 2008

Julkul
















Som sagt så tycker jag det är något speciellt när det börjar närma sig jul. Alla lyktor (som jag i och för sig har tända nästan året runt), stjärnor och ljusstakar, jag tycker inte alls det är jobbigt att plocka fram dessa prylar. Något jag däremot tycker är jobbigt är att jag äntligen tagit mig mod att fråga granne R om en utegran, men att jag inte har någon fungerande belysning. Det känns nästan lite kusligt att ha en så vacker gran ute i trädgården utan belysning. Jag menar, en sån skönhet har rätt att lysas upp. Men imorgon ska jag banne mig inhandla en belysning.

För imorgon ska jag ut och åka med mamma och svärmor. Vi ska till det otroligt fantastiska och roliga Ullared. Mitt mål med resan är att fixa barnens julklappar och att ha en trevlig dag i den enorma affären. Ikväll ska jag sätta mig ner och skriva en liten lista på vad jag bör handla. Jag vet av egen erfarenhet att det är väldigt lätt att handla för mycket (mer än man behöver och lite till) om man inte har någon lista utan bara går på måfå. Fråga min svägerska C. Hon har inte den minsta koll på vad som är prisvärt eller inte, hon bara skyfflar ner i vagnen och börjar inte tänka efter förrän hon kommer hem igen.

Mamma har sagt att hon ska ha med sig en termos med lite spetsad glögg till henne och svärmor att ha i bilen (precis som om värmemojängen slutat fungera). Men det kan säkert bli trevligt om än lite oväntat.
Återkommer om det händer något av intresse på denna utflykt.

Inga kommentarer: