lördag 6 december 2008

Var bara tvungen



Jag vet, det är ohyfsat att gå ifrån sina gäster för att sätta sig vid datorn. Men nu är det så att gästerna i fråga är min pappa och hans sambo, och behovet att få skriva är enormt stort. Det är nämligen så att min kära make som jag älskar över allt annat på detta klot återigen har gjort mig mållös. Nu är det inte så att han har köpt en blomma eller något till mig, nä hör här...

För ca en timme sen sitter vi tillsammans och tittar på tv. Han har på sig ett par härligt utslitna joggingbrallor. Han slänger upp sina nätta små ben i soffan, vilket får till följd att han blottar vristen något. Det är då jag upptäcker det.
Han har på sig lilltjejens (tre år) strumpor. Han!! Som har storlek 42 och hon som har storlek 25. Ni undrar säkert om det är möjligt. Jag trodde inte heller det, och absolut inte min man som vägrar erkänna brottet han just begått. Nä hans snabba kommentar blir istället.
- Men de låg ju i min låda
Karlar!
Även om det ligger ett par strumpor i min låda som är jätte jätte jätte många nummer för små så skulle jag inte ta på mig dem. Men det gjorde min käraste. De var från början svarta, men med tanke på hur mkt han tänjt ut dem så var de mer eller mindre som nylonstrumpor om man kollade under. Men erkände han? Nä då.
Jag fick springa upp i dotterns rum för att hämta liknande att jämföra med. Det är nämligen såna man köper i sjupack på HM, en för varje dag. Just de här heter Luckyday, och det kan man ju förstå när han fått på sig dem, hi hi.

Det fanns inga rena i dotterns låda, så istället sprang jag ut i garaget där vi har vår torktumlare (vet att det är ett korkat ställe att ha den på, men det funkar). Där hittade jag tre par av andra varianter på dagar som jag tog in och visade. Nu började han så smått vekna och insåg att det förmodligen stämde. Jag gick nöjd ner och fixade till lite grönsaker och dip, och vad får jag sedan se när jag kommer upp igen.

Jo då har han bytt och tagit på sig mina strumpor istället, de jag köpte häromdagen på Lindex, suck. Så nu till er som tänkt köpa en julklapp till min man.
KÖP FÖR JÖSSE NAMN STRUMPOR!!

1 kommentar:

Göran sa...

Blir det ett par nya gubbasockor i julklapp får du här ett tips till julklappsrim:

I dej, den vackraste av luciatärna bor
Men din manlighet är naggad i kanten
Nog bör du ha manliga attribut i dina skor
Med tjejsockor kan du bli kallad för fjanten