torsdag 11 december 2008

Luciafirande nr 2



Ikväll var det dags för stortjejen att lussa. Alla klasserna från förskoleklass upp till årskurs sex var med och gjorde ett jättestort luciatåg. Självklart så hade jag kameran med mig, och tur var väl det. Jag var tvungen att koncentrera mig på att ta kort, annars är jag övertygad om att jag inte kunnat låta bli att gråta. Jag blir så otroligt rörd vid såna här tillställningar.

Och ikväll var det något alldeles extra. Marken var täckt av vit härlig snö och under hela lussefirandet singlade snöflingor ner från himmelen, alldeles magiskt att stå utomhus då. Och denna vackra sång, jag är sååå imponerad av alla barnen som sjöng fantastiskt och verkligen såg ut att ha roligt. Det kommer bli ett härligt minne att bära med sig.

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Hu vad söt hon var som tärna :o)