torsdag 4 december 2008

Ommålning pågår


Igår hade jag och min man ett ärende till den lite större staden österut. Efter att vi uträttat vårt ärende bestämde vi oss för att gå och fika tillsammans. Vi valde ett mystigt, väldigt gammaldags fik som ligger en trappa upp mitt i den lilla staden. Där satt vi och småpratade medan vi kikade på folk och njöt av kaffe och te. Kändes nästan som om tiden stod helt stilla.
Jösses tänkte jag sen, när var jag och maken ensamma på stan och tog en fika senast?? Har inget som helst minne av det. Hur som helst så var det jättemysigt och gärna något jag gör om igen.

Efter vår lilla fika skulle vi båda tillbaks till jobben igen. Men innan dess hann jag åka och köpa två burkar färg, en med grundfärg och en med kulören antikvitt (som jag tycker låter så fint). Framåt kvällen berättade jag för maken om mina planer med färgburkarna. Jag ska måla köksbordet vitt, kökssoffan vit, skåpet vitt, stolarna vita och även ett skåp till vitt. Oj då, kan nästan tro att jag har kommit in i nån form av vit period i mitt liv. Hur eller hur så kommer det bli mycket ljusare......särskilt när jag nån gång framöver oxå får kökstaket vitt. Ska nog ta granne B till hjälp tror jag, då blir det gjort på nån dag :)

Barnen började bli trötta och ville lägga sig. Först gick jag upp och nattade lilltjejen utan problem. Stortjejen bad om att få somna i mitt knä i soffan, jag ställde upp på detta (kanske för att det då var Bonde söker fru på tv.n) Maken däremot, han fick värsta rycket och började måla köksbordet. Här kan vi snacka om snabba ryck, hann ju knappt handla hem färgen förrän han satte igång. Jag var helt inställd på att göra det själv, men antingen så litar han inte riktigt på att jag klarar av det eller så var han rädd för att somna. Han var nämligen helt slut när han kom hem från jobbet, men senare med penseln i handen blev han som en annan människa, pigg och entusiastisk.

För min del är det ju bara att tacka och ta emot. Ska lägga upp en bild till när allt är klart.......om det blir det innan jul. Nu ska jag och tjejerna snart iväg, vi ska ha tjejdag idag tillsammans med mormor. Mysigt!!

Inga kommentarer: