söndag 14 december 2008

Min kompis O





















Känner mig bara tvungen att göra ett inlägg på min sida om min vän O. Han är blott sju år gammal, men vilken kille. Han har på något sätt en speciell plats i mitt hjärta. Kan vara för att han var den första lilla bebis som föddes i vår bekantskapskrets. Egentligen inte planerad, men kom till tack vare lite maginfluensa eller hur det var. Det gick några år då han var killen som alla ville gulla och skoja med, han var och är fortfarande en glad skit. Har nära till skratt och spexar ofta för småtjejerna.

Men det bästa av allt är att han emellanåt gillar mig oxå lite. Ibland är det mig han vill sitta bredvid när vi träffas och ibland (ofta) får jag tom en puss av honom. Fast däremellan har han massa andra tjejer i skolan som han säger att han gillar ännu mer. Men jag tror honom inte riktigt. För skulle han välja så är nog i alla fall jag den bästa, hi hi.

Lille O är en riktig klippa när det gäller att köra cross, han dånar runt runt på åkern hemma i byn. Cool som Tony Rickardsson.
Sen spelar han fotboll i ett lag i den lilla staden en bit bort. Är övertygad om att han kommer bli jätteduktig och tjejernas favorit. (och min)
Hästar gillar han också (precis som sin pappa). Bara det att jag gissar på att O kommer bli tuff likt en cowboy, medan hans pappa kör lite mer åt dressyrhållet. Han är så höjdrädd, så hinder är nog bara skrämmande för honom.

Nä en stor kram vill jag ge till min kompis O (och hans familj)
Kram kram

Inga kommentarer: