söndag 14 december 2008

Tillökning

Jaha då har man gått och blivit med garderober då, så där helt plötsligt en söndag. Var ju inte direkt tanken, inte från min mans sida i alla fall. Igår pratade vi lite om ifall vi verkligen skulle få plats med dem i vårt sovrum. Jag var övertygad. Maken däremot tyckte inte riktigt som jag. Det kan ju bli så att den sticker ut precis vid dörrhålet och det är nog inte så kul att kliva rakt in i en garderobsgavel när man går in i sovrummet. Hmmm kanske inte, men jag hittade massor av andra lösningar för att vi skulle kunna ta hem dem hit. Men maken var inte lika övertygad ändå.

Idag pratade jag med min granne B igen och nu ville hon verkligen bli av med dessa garderober. De skulle fixa och dona lite och just nu står garderoberna väldigt mycket i vägen. Och sen vet hon ju hur väldigt gärna jag vill lägga beslag på dem. Jag lovade henne att skicka ner min man omgående för att han skulle få se på dem. Och utan minsta konstig fråga tog han den lille gröna bilen och pös ner till grannen. Han var borta en stund och när han kom hem igen var han som en annan människa. Han tyckte förmodligen att garderoberna var väldigt bra, även om han inte sa det. Men han sa istället att jag fick godkänt och att det var helt upp till mig om vi skulle köpa dem..........om jag tyckte att vi behövde mer förvaring. OM vi behöver, är det något vi behöver i vårt hus så är det ju förvaring. Så helt plötsligt låg beslutet i mina händer och då var ju valet inte så svårt.

Så nu har jag alltså blivit med garderober, ska få hem nykomlingarna i morgon. Så i övermorgon ska jag med omsorg sortera (läs kasta) bort gamla kläder och försöka mig på att på ett ordningssamt sätt lägga in kläder och annat som får plats i garderoben. Tänk vilken lyx. Mannen är lite orolig över vad vi ska göra av de två byråer (vad sjutton heter byrå i flertal, byråsar :) vi har i sovrummet nu. Men eftersom jag vet att vi även på bottenvåningen behöver mer förvaringsutrymme så ser jag inte det som något problem. Ska nog ta tag i det också imorgon.
Härlig känsla!!

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Det blev ju toppen på alla sätt och vis, med garderoberna :o) Även om du är hopplös på du vet vad. ;o)