tisdag 9 december 2008

Optimist ja visst


Trodde jag i min vildaste fantasi att mina ljus jag köpte på Ikea för lite sen skulle räcka till jul. Jag vet inte vad jag tänkte på, måste fått en släng av någon förhoppningssjuka eller så.
I det tempot jag tänder ljus så finns det inte en chans i världen att de ska räcka. Och med tanke på hur mörkt det är om dagarna och kvällarna så har jag nästan ljusen tända hela tiden (utom när jag sover, när jag inte har glömt det ute på trappan förstås).

Men att bege sig till Ikea igen känns inget bra. För min del är det alltid en inträdesavgift på 1000 kr där, har nog sällan kommit under den summan och då endast på massa småplock, typ ljus.
Granne B vill ha med mig dit, och visst vill jag följa med. Men min förstånd säger mig nåt helt annat. Jag vet att min mamma ska dit i veckan och det skulle blir mycket mycket billigare att skicka ljusbud med henne. Fem påsar värmeljus och tio blockljus eller nåt. Känns lite onödigt att lägga 1000 kr på det nu innan jul.

Nähä, nu ska jag precis som många andra i juletid fortsätta med mitt lussekattsbak. Det står och jäser så fint där nere nu, så nu väntar utbaket. Får se om granne B tittar förbi och provsmakar om en stund.

Inga kommentarer: