onsdag 10 december 2008

Jag kom in :)

Jag borde hoppa, skutta och tjoa av glädje. Jag borde ringa runt till alla jag känner för att berätta det.
Nääää jag är inte gravid och jag har inte vunnit massor med pengar.
Nix, jag har kommit in på min utbildning jag sökt. En distansutbildning på halvfart.
Jag är jätteglad, verkligen. Men det är ju faktiskt så att jag jobbar heltid, har två ganska små barn och en hoper höns som behöver mig samt en stor längtan efter en hund. Sen är jag ju en riktig hemmamänniska, och den här kursen kräver att man är på skolan (universitet heter det nog lite fint tror jag) under fyra perioder a en vecka åt gången under det kommande året. Hua meja, jag som knappt kunde åka till Ullared eller till stora staden i öster innan jag började längta hem igen.
Jag ska självklart göra allt jag kan för att lyckas med min utbildning, men fattar inte riktigt hur.
Men intressant och spännande kommer det bli. Och det bästa är att jag har två vänner S och C som också ska gå samma första vecka som mig. Och de känner till skolan och lokalerna och kommer ta så väl hand om mig där. Det känns jätteskönt, för jag hatar verkligen att känna mig bortkommen på stora offentliga platser, hu

3 kommentarer:

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Vad är det för utbildning? *nyfiken-i-en-strut*

Kalle sa...

GRATTIS, Gumman!
Men det visste jag ju redan.

blenda sa...

Handikappvetenskap med inriktning autism heter kursen. Ja det ska bli sååå intressant