tisdag 9 december 2008

Julmys hos hönsen





Eftersom jag nu bakat en omgång nya lussekatter som denna gången blev betydligt saftigare än den förra, så måste det väl betyda något. Kan inte tänka mig att någon (människa) i vår familj frivilligt väljer de lite torrare lussekatterna om de istället får välja de nybakade saftigare kissarna. Precis.
Och vad tjänar det då till att ha hela frysen proppfull med en massa påsar halvtorra lussebullar.
Inget, exakt!
Så jag tog mig friheten att ur min egen frys plocka ut en påse lussekatter, micra dem lite och sedan bege mig ut till hönsen (o tupparna). De måste ju så klart också få känna av att det snart är jul. De nyligen könsmogna tupparna måste ju få chansen att humpa sina hönor till doften av saffran, jag menar är det jul så är det.

Inga kommentarer: